(voor) tentamenweek - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Janet Wijk - WaarBenJij.nu (voor) tentamenweek - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Janet Wijk - WaarBenJij.nu

(voor) tentamenweek

Door: Janetje

Blijf op de hoogte en volg Janet

09 Januari 2012 | Taiwan, Taipei

Hallo Iedereen!

De maandag na kerst had ik mijn eerste tentamen. Deze was voor Organizational Behavior. Ik heb dit tentamen gelukkig gehaald. Nu moet ik alleen nog mijn assignment schrijven. Hier ben ik niet super blij mee, maar wat moet dat moet.

Dinsdagochtend had ik het tentamen van economie. De professor had gezegd dat dit tentamen om 8.10 uur zou beginnen. Maar toen ik aankwam iets te laat, bleek ze er nog niet eens te zijn. Na een halfuur kwam ze nog eens aankakken. En John (mixter between Nieuw-Zeeland & Thailand) en ik hadden ondertussen al een aantal mensen gebeld waar ze bleven. Nadat we vroegen hoe laat het tentamen zijn zou, vertelde ze dat ze bedacht had dat het ook wel om 10.00 of 10.10 uur kon, het was maar net waar ze zin in had. Dit is heel normaal bij economie!!! Mariana was ondertussen ook uit haar bed gerold. Ik had haar maandag nog een aantal keer duidelijk gemaakt dat we om 8.10 uur het tentamen zouden hebben en ze niet te laat moest komen, maar met een Latina weet je het wel. Mariana was ook erg pissig dat het tentamen nog niet bezig was, omdat ze namelijk een douche had willen nemen en dit niet kon, omdat ze te laat was. Ook Renata (Litouwen) was pissig, omdat ze een taxi had genomen voor niets. Vlak voor het tentamen begon, vertelde ze dat het een open boek tentamen worden zou, omdat wij dat als klas zo graag wilden. Tijdens het tentamen hebben Mariana en ik ook nog erg gelachen, omdat Mariana namelijk het antwoord op vraag zeven wilde weten en ik haar aangaf dat dit C was, maar zij dacht dat ik vroeg of het vraag zes was, waardoor ze uiteindelijk maar D opgeschreven heeft. Na het tentamen heb ik haar duidelijk gemaakt dat ik C bedoelde en niet zes en ze rolde bijna van de trap van het lachen, omdat ze zich zo slim voelde!!! Oooh jaah, wat ik ook nog wilde vertellen, is dat ik vorige week mijn cijferlijst voor economie gekregen heb, je wilt niet raden hoe groot deze is. Welgeteld 5 millimeter bij 10 centimeter. En dit moet ik op school ingaan leveren, ik denk dat dit haast een onmogelijke opgave gaat worden. Het zit nu ergens in mijn koffer verstopt.
Dinsdagavond had ik het tentamen van Chinees. ’S Middags heb ik de hele middag gestudeerd en toen ik nog even naar het kantoor van de International Office moest, bleek het tentamen daar te liggen en liet de professor deze trots zien. Ik wist dus al voor het tentamen waar deze overging en kon me daar goed op voorbereiden, hier was ik erg blij mee, want alles bleek anders te zijn dan hij gezegd had. Na het tentamen waren de mondelingtentamens. Dit mondelingtentamen was erg lastig, maar heb deze toch afgerond met 67%. Nu is het alleen nog even afwachten of ik het vak ook met een voldoende afgesloten heb, omdat ik de midterm niet gehaald had.

Woensdag had ik ’s ochtends het tentamen van Introduction to Law. Dit tentamen was niet zo heel moeilijk en ik weet al dat ik dit tentamen gehaald heb met 91%. En dat ik een dailygrade van 100% heb en een eindcijfer van ongeveer 95% heb.
’S middags had ik het tentamen van Global Marketing. Dit was net als Organizational Behavior en Economie weer een open boek tentamen. Dit tentamen was niet super moeilijk. Maar dit kwam ook, omdat je als koppel naast elkaar werd gezet en je kan vast wel raden wat er dan gebeurd. En ook dit tentamen heb ik gehaald.
Na het tentamen ben ik samen met Mariana en Therese Shilin ingegaan om even te gaan shoppen. We moesten namelijk even bijkomen van de drukke studiedag. Iets na zes uur was ik terug op de campus en om zes uur hadden we afgesproken voor de universiteit voor het afscheidsdiner van Olga. Echter toen ik iets voor zes uur aangekomen was, bleek dat er niemand te vinden was, de Duitse meiden waren namelijk zonder mij weggegaan. Daarop had ik met Olga afgesproken om zelf maar te komen. We aten weer Hotpot. Hotpot is lekker, maar het is niet mijn specialiteit. Ik heb zelf liever als ik uiteten ga, dat het eten al klaar is dan dat ik het eten zelf nog klaarmaken moet. Maar al met al was het een erg geslaagde avond met Olga, haar vader, Pauline, Julia, Karina, Miriam, Pris, Sylvia en nog een Taiwanese vriendin. Na het eten hebben we afscheid genomen van Olga en haar vader en ben ik terug naar de campus gegaan om samen met Mariana te gaan studeren.

Donderdag heb ik een college van een uur gehad voor Money & Banking. Mijn college duurde maar een uur, omdat de professor niet zo heel veel te vertellen had. ’S Middags heb ik ook nog wat leuke dingen gedaan, maar hier kan en ga ik pas over bloggen als ik terug in Nederland ben, omdat dit nog even een verrassing blijven moet.

Vrijdags heb ik ook weer de hele dag gestudeerd. En ’s avonds ben ik samen met Mariana en Therese even gaan shoppen bij de Taipower building. Hier is namelijk ook de Shida nightmarket en we wilden nog even naar de converse winkel voor AllStars. Uiteindelijk heb ik een AllStars t-shirt gekocht in plaats van schoenen. Na het winkelen hebben we bij de Starbucks nog even een hot choco gedronken en zijn we weer teruggegaan, omdat we weer moesten studeren, maar eenmaal in de campus aangekomen, hadden we geen zin meer om te studeren, dus hebben we de hele avond maar gezellig geklets met de studieboeken naast ons open. Het vervolg is echter wel dat ik tijdens het nieuwjaarsweekend zal moeten gaan studeren.

Dit was mijn (voor) tentamenweek. En nog maar een paar dagen en dan kan ik de campus verlaten!!!

  • 08 Januari 2012 - 18:57

    Ria:

    Volgens mij heb je ondertussen de campus al verlaten en heb je je eerste reis er al op zitten. Ben heel benieuwd naar je volgende verhalen. Geniet nog even van je laatste 3 weken.
    x

  • 08 Januari 2012 - 19:50

    Paps En Mams:

    Wij hebben alle drie verhalen gelezen. Wat een belevenissen. Volgens ons ben je nog lang niet uitgesproken en heb je ons nog heel heel veel te vertellen. Wij zijn benieuwd naar nog meer verhalen en de bijbehorende foto's. Afgelopen dagen heb je dan doorgemaakt in Zuid Taiwan. Deze week vlieg je door naar Singapore en daarna naar Maleisie. Wij denken dat je daar nog veel meer gaat meemaken. Geniet van de komende reizen en rust vooral uit. Het wordt straks weer een lange vlucht terug naar Holland. We blijven je de komende drie weken nog volgen en zien / horen die verhalen wel eind januari. Amazing, dat is voor nu het woord. Amazing, amazing, amazing. Enjouw your travelling. And for now: bye, bye, bye. Dikke kusz van paps en mams.

  • 09 Januari 2012 - 21:25

    Tante Aly:

    Wat een verhalen!
    Ben er even voor gaan zitten,een hele avond.(grapje)
    Je hebt weer heel wat gezien en mee
    gemaakt zo te lezen.
    Geweldig wat een ervaring en ook nog de studie goed afgerond.Knap hoor!
    Maar in je verhalen komen vaak lekkere etentjes voor,volgens mij ben je vast een paar pondjes dikker geworden.
    Maar dat ga je over een aantal dagen er vast wel weer af lopen met de hondjes!
    Ga je veel vriendinnen over houden aan deze reis?
    Lees veel namen,dat zou natuurlijk erg leuk zijn.
    Ook ons lijkt de Singapore Miefang er lekker.Kun je dat hier ook bestellen?
    De stokjes vergeten we wel!
    Het waren wel andere Feestdagen voor je,maar zo te lezen ben je er wel goed door gekomen.
    Als je dit leest ben je vast al op door reis.Wij wensen je een paar fijne weekjes en je kunt nu gaan aftellen.
    Ik denk dat ze dat in Stiens ook al aan het doen zijn!
    Een dikke tuut vanuit Sneek!
    Voorzichtig en een fijne terugvlucht straks naar huis.

    p.s Heb je onze kerstkaart nog wel gehad?
    Doei Tante Aly en Oom Hotse

  • 12 Januari 2012 - 20:00

    Brun Bosma:

    Hoi Janet,

    Heb vandaag nog even contact gehad met Maurice. Zat in Manilla. Begreep dat je zaterdag a.s. bij hun aankomt in Kuala Lumpur, een schitterende stad. Geniet er van en bezoek zeker even de omgeving van Petronas Towers. Veel plezier bij de Bottertjes, doe de groeten aan Maurice, Sandy, Piet en Sjaantje. Groeten, Brun

  • 17 Januari 2012 - 08:37

    Vincent & Hielkejan:

    Hoi Janet,
    Pfffffff, zojuist je laatste 3 verhalen gelezen! In één woord: Wwwoooowww! Wat die enorme cijferlijst economie betreft: 5 mm x 10 cm, zou daar een zeecontainer voor zijn? Want die past natuurlijk nooit in je koffer...(LOL). Wat apart dat de docenten het niet zo nauw nemen met de tentamentijden (8:10 afgesproken? Nou, dan is 10:00 ook wel goed): wel zo relaxed...
    Nou meid ik hoop dat je nog heel veel kan genieten, en straks je eindtentamens volgens mij komt dat wel goed!
    Oh ja, ik denk dat ik wel weet waarom in die kleine hotelkamer de douche boven het closetpot hangt...je spoelt alles in één keer eenvoudig weg...

    P.S.: Miefang Singapore lust ik ook graag en ook wel ChowMein!
    Dikke knuf,
    Vincent en ook van Hielkejan!

  • 22 Januari 2012 - 12:30

    Vincent & Hielkejan:

    Hoi Janet,
    Het aftellen is nu écht begonnen. Zeker ook voor Paps en Mams! Hopelijk geniet je nog van het Chinese Nieuwjaarsfeest dat nu begint en kun je voor de 2e keer binnen een maand zeggen: "Happy New Year" (Jaar van de Draak.)
    Lieve groeten en tot spoedig!
    Vincent & Hielkejan

  • 24 Januari 2012 - 11:06

    Siebe En Sjoeke:

    Janet, wat hebben we genoten van al je verhalen, wat heb jij veel beleefd en ik zal ook nooit vergeten dat ik Sjoeke,jou mocht ontmoeten in Taipei. Ben zo benieuwd waar je nu bent. Geniet van de laatste week en een veilige thuiskomst in het koude Nederland. Ben benieuwd of je nog iets hebt meegemaakt van het Chinese Nieuwjaar met al zijn grootse festiviteiten.
    Tot snel. Liefs van Siebe en Sjoeke .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 18908

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Het grote avontuur

Landen bezocht: