Oud & Nieuw - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Janet Wijk - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Janet Wijk - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw

Door: Janetje

Blijf op de hoogte en volg Janet

26 Februari 2012 | Taiwan, Taipei

Oudejaarsdag stond overdag in het teken van studeren. Op maandag 2 januari zou ik namelijk het laatste tentamen hebben en dit zou zijn van het vak Money & Banking en dat tentamen moest ik halen. Ik had samen met Mariana en Therese afgesproken dat we tot 17.00 uur zouden gaan studeren en daarna zouden we ons klaar gaan maken om naar John’s appartement te gaan om daar een pre-party te houden. Maar tijdens het studeren kwamen we er alle drie al achter dat het niet echt snel ging met het studeren, hierop besloten we iets later naar John te gaan. ’S Middags was Angelica nog langs geweest om te vragen of ze misschien met ons mee mocht feesten, wat we natuurlijk goed vonden. Om 17.30 uur besloten Therese en ik om ons klaar te maken voor het feest en Mariana besloot om te blijven studeren, omdat ze niet echt zin had in het feest bij John, en ze vond het verstandiger om nog even te studeren. Rond 18.00 uur gingen we dan eindelijk richting John’s met z’n drieën, maar eerst moesten we nog even wat te drinken en te snoepen halen voor de hele avond en nacht. Daarna gingen we eindelijk naar John. Na ruim twintig minuten lopen kwamen we dachten we bij het appartement aan, maar Therese wist niet meer precies waar het was en stond bij elke deur te kijken of het misschien de goede deur was. Na nog vijf minuten zoeken, hadden we eindelijk de goede deur gevonden. Toen we boven kwamen, bleek dat er eten was en dat vooral de Duitse community aanwezig was en dat ze alleen Duits aan het ouwehoeren waren. En de anderen waren of op het dakterras of met de playstation aan het spelen. Rond 19.30 uur besloten we dat het wel weer genoeg was bij John en hebben we Miriam opgebeld of ze met ons uit eten ging. Ongeveer om 20.00 uur waren we met z’n vieren bij de Pastabar aangekomen. Therese besloot om een koffie te halen en Angelica, Miriam en ik besloten eten te bestellen bij de Pastabar. Ik had een heerlijk knoflookbroodje en spaghetti met bolognesesaus. Na een hele lange tijd in de rij te hebben gestaan bij de Starbucks, kwam Therese weer terug en had ze eindelijk haar koffie bemachtigd. Na het eten zijn we met z’n vieren teruggelopen naar de campus. Daar besloten Therese en ik dat we makkelijk met z’n allen op het dak van de universiteit konden gaan zitten, omdat we dan meer zouden gaan zien dan wanneer we op het dak van de campus zouden gaan zitten, omdat de campus meer in de bergen gelegen ligt. Om 21.00 uur waren we eindelijk terug op de campus. Therese en ik zijn daarop direct naar Mariana gegaan. Die vertelde ons dat ze al meer dan een half uur op ons zat te wachten. Echter ze was zelf nog niet eens klaar, ze was haar haar namelijk nog aan het krullen. Toen ze eindelijk klaar was, bedacht ze dat mijn haar ook nog gekruld moest worden. Nadat mijn haar gekruld was, zijn we met z’n drieën naar het dak van de universiteit gegaan. Eerst hebben we heel gezellig met z’n drieën gepraat en al snel kwam Angelica er ook bij. Toen besloten we om een spelletjesavond te hebben. We hebben heel erg gelachen met z’n vieren tijdens de spelletjes. Iets na 23.00 uur kwam Miriam ook en hebben we nog leuke foto’s gemaakt en leuke gesprekken gehad. Om 23.59 uur zagen we dat het bijna 2012 was. Mariana begon toen af te tellen, echter toen ze klaar was met tellen, was het nog niet 0.00 uur. Daarop besloot ze opnieuw af te tellen en toen was ze te laat. Na het inluiden van 2012 hebben we heerlijk van het vuurwerk genoten en hebben we geprobeerd foto’s te maken van het vuurwerk, maar dit was erg lastig. Later in de nacht heb ik nog even met Ria gebeld en daarna nog even met haar geskypt. Vervolgens hebben we met z’n allen met de moeder van Therese geskypt. Daarna zijn we weer verder gegaan met het maken van foto’s, waarop Miriam besloot om terug te gaan naar de kamer. Even later besloot Angelica om ook maar op bed te gaan. Daarna kwamen er nog vier uit onze klas langs om een Happy New Year te wensen. Na gezellig gekletst te hebben, besloten Mariana en ik om naar de supermarkt te gaan om eten te halen. Toen we terugkwamen waren er alleen nog twee jongens uit onze klas en was Therese terug naar de campus gegaan. Nadat we nog even met de twee jongens gepraat hadden, gingen zij ook maar naar bed. Hierna hebben Mariana en ik ons eten rustig opgegeten en hebben we nog een hele tijd gepraat. Toen we het langzamerhand koud begonnen te krijgen, gingen we terug naar de campus. Toen we bij de ingang van de campus waren gekomen, zat de vriend van een klasgenootje buiten op het muurtje. Toen we hem vroegen waarom hij daar zat, vertelde hij ons doodleuk dat zijn vriendin wilde slapen en dus maar naar bed was gegaan en dat hij tot 6.00 uur moest wachten voordat de metro weer ging rijden. Hierop probeerden we hem duidelijk te maken dat de metro 24 uur liep, omdat het oud en nieuw was, maar dat geloofde hij niet. Zodoende heeft die ‘arme’ jongen de hele nacht op het muurtje gezeten, omdat hij niet nog een keer naar twee meiden wilde luisteren. Nadat we hem succes gewenst hebben, zijn wij doorgelopen naar het dak van de campus om hem nog even heel hard uit te lachen. Nadat we uitgelachen waren zijn we naar Therese gelopen om uitleg te krijgen waarom ze ineens op bed was gegaan. De uitleg die we kregen, was: Ik moet morgen studeren!!! Hier had ze wel gelijk in en daarop besloten Mariana en ik ook maar op bed te gaan. Al met al was het een zeer geslaagd oud en nieuw.